Освітній марафон


 ПЕРША ЛІНІЙКА
Педагогічна кухня
«Нова фізкультура: від ілюзій до інклюзії» 
Місце проведення: спортивна зала першого корпусу інституту.
Початок роботи: 13.30.
Мета: забезпечити процес «виготовлення» нових прийомів навчання учнів інклюзивного класу на уроках фізичної культури як протидію наявних ілюзій в педагогічному мисленні.
Завдання:
  • опанувати нову структуру уроку фізичної культури; 
  • навчитися моделювати рухові завдання учням різних типологічних груп, не створюючи для них штучних бар’єрів.
План роботи
  1. Початок уроку: від стройових вправ до самоорганізації.
  2. Підготовча частина уроку: від ОРУ до пошукової роботи.
  3. Основна частина: від вивчення правильної техніки до фітнесу.
  4. Заключна частина уроку: від дихання за командою до «ефекту однієї вправи».
Тренер 

Інтерактивна лекція

«Деякі кроки щодо впровадження інклюзії як складової громадського суспільства (Досвід Канади та Німеччини)»
Місце проведення: аудиторія 46.
Початок роботи: 13.30.
Мета: ознайомити учасників зі шляхами формування громадського суспільства через інклюзивну освіту.
План роботи
  1. Розминка. Вправа «Квадратура кола».
  2. Актуальність питання інклюзії людей з інвалідністю у суспільство.
  3. Історія питання.
  4. Сучасні технології упровадження інклюзивного навчання у Німеччині і Канаді.
  5. Підсумки. Зворотній зв’язок.
Тренер 
Романенкова Людмила Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, директор Запорізької обласної громадської організації «Флоренс».

Практикум:
«Візуальна та кінестетична діагностика функціонування опорно-рухового апарату у дітей з особливими освітніми потребами»
Місце проведення: аудиторія 36.
Початок роботи: 13.30
Мета:  навчити основам візуальної та кінестетичної діагностики функціонування скелетно-м’язової системи у дітей з нередукованими тонічними рефлексами, які є характерними для особливостей розвитку ЦНС (головного та спинного мозку).
Завдання:
  • ознайомити з видами нередукованих тонічних рефлексів у дітей з ДЦП та МЦД;
  • ознайомити з аналоговою кінестетичною шкалою тонусу м’язів
  • навчити основам пальпації м’язів.
План роботи
  1. Види нередукованих тонічних рефлексів. Етіопатогенез ДЦП, МЦД.
  2. Особливості розподілу тонусу м’язів у дітей з особливостями розвитку ЦНС на прикладі ДЦП, МЦД, spina bifida, травматичного пошкодження спинного мозку.
  3. Аналогова кінестетична шкала тонусу м’язів.
  4. Практична робота з визначення тонусу флексійних та екстензійних груп м’язів.
Тренер: 
Туровець Ганна Миколаївна, лікар школи І-ІІІ ступенів №168 м. Києва, старший викладач кафедри фізичної терапії, ерготерапії та фізичного виховання Інституту соціальних технології ВМУРОЛ «Україна».


Майстер-клас
 «Відкриваємо таємниці сучасного уроку в інклюзивному класі НУШ» 
Місце проведення: аудиторія 35.
Початок роботи: 13.30.
Мета: сформувати у вчителів, асистентів вчителів професійні компетентності щодо організації навчання в інклюзивному класі НУШ.
Завдання:
  • ознайомити педагогів із сучасними методами та прийомами роботи вчителя початкового інклюзивного класу в умовах НУШ;
  • сформувати в учасників майстер-класу вміння впроваджувати технології НУШ в інклюзивну практику;
  • визначити ефективні моделі взаємодії вчителя та асистента вчителя під час застосування технології спільного викладання в інклюзивному класі
План роботи
  1. Знайомство.
  2. Стратегії НУШ в інклюзивному класі.
  3. Технології спільного викладання в умовах інклюзивного навчання.
Тренер:
Заставська Ганна Володимирівна, вчитель початкових класів Опорного закладу загальної середньої освіти Новозапорізької школи Долинської сільської ради Запорізького району Запорізької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель, тренер НУШ, лауреат Всеукраїнського конкурсу «Учитель року 2019» в номінації «Вчитель інклюзивного класу», співавтор розробки з ЯДС «Досліджуємо світ природи».



Майстер-клас
 «Team building в інклюзивному середовищі» 
Місце проведення: аудиторія 33.
Початок роботи: 13.30.
Мета: визначити перспективи проектування інклюзивного освітнього середовища в ЗЗСО.
Завдання:
  • розширення уявлень про роботу в команді психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами;
  • засвоєння основних принципів використання системи інноваційних прийомів в інклюзивній освіті:
- Team building;
- Реп - технології;
- Body percussion.

План роботи
  1. Використання технології «Team building» в роботі команди супроводу.
  2. Практичне застосування сучасних технологій в корекційно-розвитковій роботі з дітьми з ООП.
  3. Підведення підсумків.
Тренери:
Марієва Ірина Геннадіївна, директор Енергодарського НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня-дошкільний навчальний заклад» № 6 Енергодарської міської ради Запорізької області.
Тренер тренінгу «Управлінський аспект упровадження інклюзивного навчання у ЗЗСО» в рамках реалізації Всеукраїнського пілотного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати»

Бєлан Оксана Олександрівна, практичний психолог Енергодарського НВК «Загальноосвітній навчальний заклад І ступеня-дошкільний навчальний заклад» № 6 Енергодарської міської ради Запорізької області.
Переможниця міського конкурсу «Психолог року» з досвідом роботи «Функціональна модель організації психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах ЗНЗ» (2017р.).Тренер тренінгу «Співпраця практичного психолога з асистентом вчителя» в рамках реалізації Всеукраїнського пілотного проекту «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації. Досвід. Перспективи. Результати»

Спікер міської серпневої (не)конфереції у форматі Ed Camp Ukraine, м. Енергодар, серпень-2019 р. 
ДРУГА ЛІНІЙКА
Майстер-клас
«Абетка для мозочку»
Місце проведення: спортивна зала першого корпусу.
Початок роботи: 14.45
Мета: забезпечити опанування учасниками технологічних прийомів моделювання рухових завдань, які сприяють підвищенню рівня емоційного і фізичного здоров'я, соціальних навичок і когнітивно-лінгвістичних здібностей дитини з особливими освітніми потребами.
Завдання:
  • виокремити значення мозочка для розвитку дитини в дошкільні роки;
  • апробувати різні форми рухових завдань щодо вдосконалення функції мозочку різних дітей в умовах інклюзивного фізичного виховання.
План роботи
  1. Cerebellum! Інтеграція всіх відділів ЦНС людини.
  2. Рухові завдання для дітей різних типологічних груп щодо включення лівої півкулі головного мозку.
  3. «Привіталочка», «Стіна», «Баланс + спритність», «Баланс + витривалість»: моделюємо за аналогією.
Тренер:
Ганчева Вікторія Володимирівна, інструктор з фізичної культури закладу дошкільної освіти (центр розвитку дитини) «Хортицький» Запорізької міської ради.

Майстер-клас
«Діалог у темряві»
Місце проведення: аудиторія 33.
Початок роботи: 14.45.
Мета: підвищити рівень професійної компетентності педагогів щодо психолого-педагогічного супроводу дитини з порушеннями зору в умовах інклюзивного навчання.
Завдання:
  • розвиток професійних знань та умінь щодо роботи з учнями з порушеннями зору; 
  • формування навичок роботи з основними тифлозасобами в інклюзивному освітньому просторі.
План роботи
  1. «Ігри у темряві».
  2. «Шлях до «світла» (робота з підручниками, зошитами, приладами для письма, грифелями).
  3. Застосуванням тифлозасобів у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.
Тренери:
Сивенюк Надія Володимирівна,
тифлопедагог, вчитель початкових класів КЗ «СЗШ-І Орієнтир» ЗОР, спеціаліст вищої категорії, 23 роки працює з дітьми, які мають порушення зорової функції.


Малиш Наталя Олександрівна, тифлопедагог, вчитель біології КЗ «СЗШ-І Орієнтир» ЗОР, спеціаліст вищої категорії, 25 років стажу роботи з дітьми з порушеннями зору.
Федіна Анна Іванівна, тифлопедагог, вчитель початкових класів КЗ «СЗШ-І Орієнтир» ЗОР, спеціаліст І категорії, 12 років працює з дітьми з порушеннями зору, другий рік впроваджує НУШ.
Нетворкінг
«(Не)інклюзивне середовище: відповіді про (не)важливе»
Місце проведення: аудиторія 36.
Початок роботи: 14.45.
Мета: сформувати середовище довіри та інклюзії; отримати від учасників інформацію про головні перепони в становленні інклюзивної освіти, їх бачення щодо шляхів їх вирішення; обговорити план дій щодо подолання перешкод, можливих шляхів і дієвих форматів співпраці та координації дій.
Завдання:
  • сформувати і презентувати робочими групами з числа учасників карти інклюзивного освітнього середовища закладу освіти, в якому вони працюють.
План роботи
  1. Пітч «Хто я?».
  2. Самопрезентація «Школа полікультурної освіти як інклюзивний осередок міста».
  3. Інтеграція науки і практики в інклюзивній простір ЗЗСО: (не)важливі кроки та дії.
3.1. Зоотерапія як метод корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.
3.2. І здоров’я, і знання разом із «ПіснеЗнайкою». Музикотерапевтична педагогіка в дії.
3.3. Інклюзіоркестр як інклюзивно-освітнє середовище школи.
     
   4. Інклюзивне освітнє середовище: наш ідеал! (Створення інтерактивної карти закладу освіти).
    5. Рефлексія «Інклюзія: чи готовий я бути змінотворцем?».

Цільова аудиторія – представники закладів освіти різних типів, управлінці та особи зацікавлені у створенні умов для підтримки та розвитку інклюзії.

Тренер: 
Яценко Олексій, директор Мелітопольської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №22 ММР ЗО, кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», педагогічне звання «учитель-методист», вчитель хімії, інформатики та корекційної освіти, старший викладач кафедри педагогіки та педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного університету ім. Б. Хмельницького, випускник литовсько-шведського інтегрального Проекту «Розвиток лідерів НУШ».

Майстер-клас
«ІПР як результат взаємодії команди супроводу дитини в ЗДО»
Місце проведення: аудиторія 46.
Початок роботи: 14.45
Мета: підвищення професійного рівня учасників майстер-класу щодо створення інклюзивного освітнього середовища у ЗДО.
Завдання:
  • Ознайомити учасників з алгоритмом організації інклюзивної освіти у закладі дошкільної освіти та досвідом ЗДО щодо створення ІПР. 

План роботи
  1. Організація інклюзивної освіти в ЗДО. ЗДО – стартовий майданчик для дітей з ООП. Управлінській аспект.
  2. Панорама аспектів упровадження інклюзивної освіти в ЗДО. Команда супроводу – взаємодія фахівців ЗДО.
  3. Алгоритм складання ІПР. Теоретичне та нормативне обґрунтування.
  4. Заповнення ІПР (з досвіду роботи ЗДО).
Філічкіна Юлія Олександрівна, вчитель-логопед, керівник команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №100 "Гармонія" Запорізької міської ради Запорізької області.















Солов'ян Юлія Леонідівна,  вихователь-методист, вихователь інклюзивної групи закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №100 "Гармонія" Запорізької міської ради Запорізької області. Переможець обласного фестивалю фахової майстерності "Світ Дошкілля" (Методист року - 2019).

















Сандецька Анна Андріївна, асистент вихователя, інструктор з фізичної культури закладу дошкільної освіти (ясла-садок) №100 "Гармонія" Запорізької міської ради Запорізької області. 


Майстер-клас 
«Веббінг – інтерактивний метод навчання»
Місце проведення: аудиторія 35.
Початок роботи: 14.45.
Мета: підвищити рівень професійної компетентності вчителів-дефектологів щодо застосування методу веббінг на корекційно-розвиткових заняттях з дітьми в умовах інклюзивного навчання
Завдання:
  • розкрити сутність інтерактивного методу навчання – веббінг;
  • сформувати навички застосування методу веббінг на корекційно-розвиткових заняттях з дітьми в умовах інклюзивного навчання.
План роботи
  1. Теоретичні основи інтерактивного методу-веббінг.
  2. Практичне застосування методу веббінг на корекційно-розвиткових заняттях.
  3. Рефлексія.
Тренери:
Садова Вероніка Вікторівна, вчитель-дефектолог КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» Василівської районної ради Запорізької області, автор Програм корекційно-розвиткових годин з корекції розвитку та з розвитку мовлення для учнів інклюзивних класів початкової школи.


Скориченко Вікторія Романівна, вчитель-логопед КЗ «Дніпрорудненська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів «Талант» Василівської районної ради Запорізької області. пройшла Базовий курс логопедичного масажу.